onsdag den 7. januar 2009

Målformulering

Jeg vil under hele mit ophold i Vietnam forsøge at tilegne mig en større viden omkring kulturen i landet. Jeg vil prøve at sætte mig ind i deres historie, besøge museer, rejse rundt i landet og tage alle de små dagligdags oplevelser med mig i bagagen, dels for at få en større forståelse af det vietnamesiske folk men også dagligdagen på Sao Mai.

Jeg vil i min praktik forsøge at tilegne mig mere viden omkring institutionskulturen på Sao Mai. Jeg vil forholde mig spørgende og undrende, dette for at forsøge at få en større forståelse af deres måde at arbejde med børnene på.

Jeg vil i min praktisk arbejde på relationen til mine lærerinder. Da kommunikationen til tider kan være ret begrænset, er det vigtigt for mig at mine lærerinder ikke føler sig ”belastet” eller ”truet” af min tilstedeværelse, men istedet føler at vi har en ligeværdig relation. Dette også fordi jeg tænker at relationen til mine lærerinder kan være afgørende for hvor stor indsigt jeg får i deres måde at tænke og arbejde på, på Sao Mai.

Jeg vil ligeledes arbejde på at skabe en anerkendende relation til børnene i min klasse. Da den verbale kommunikation igen er begrænset (eller ikke eksisterende) er det vigtigt for mig at forsøge at se, høre og forstå den non-verbale kommunikation imellem børnene og jeg. Dette ligeledes for at de skal føle sig anerkendt og for at forsøge at vise mine lærerinder en anden tilgang til børnene.

Jeg vil forsøge at tilegne mig en større viden omkring autistiske børn, dette for at underbygge mit mål om at se, høre og forstå børnene i min klasse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar